Het café

Belle Epoque, Oostende

Bop (04/24/08 om 10:31:59):

<<
Belle époquefeest

Beleef Oostende tijdens haar gouden 'eeuw'
------------------------------------------------

Organisatie Hippodroomwijk vzw, tel. 059/43.64.88
wanneer? |18.05.08|    
start 10.00-18.00 uur
waar? Hippodroomwijk


Info

------------------------------------------

Voor de vierde maal organiseert Hippodroomwijk vzw een belle époquefeest. De hele dag kun je proeven van het leven tijdens de Oostendse gouden “eeuw”.  


Op het programma:

Opening met Leopold II en fanfare om 10.00 uur aan de Maria-Theresiastraat.
Doorlopend brocante (vanaf 08.00 uur), toonmomenten van old-timers, oude motoren en oude fietsen, een draaiorgel, een antieke carrousel, een belle-époquebar met absint en elixir en koffiebar met artisanaal gebak.
De vereniging Huy Grands Cycles komt in grote groep de geschiedenis van de fiets sinds 1830 tot leven brengen. Deze vereniging, bekend van televisie, nam reeds deel aan verschillende optochten en historische rally’s in binnen- en buitenland. Een unieke kans dus om ze ook in Oostende te bewonderen.
René Sopa in Villa Elise (Frans Musinstraat 27-29). De Franse accordeonvirtuoos met Oostendse connectie maar Portugese roots brengt ons een jazzy programma van de bovenste plank. René Sopa trad reeds op tijdens de grootste internationale accordeon- en jazzfestivals. In de lobby van het voormalige art-deco hotel-pension 'Elise' kun je uitzonderlijk genieten van deze jazzaccordeonist in beperkt publiek.
Dirk Ooms en Bernard Dewulf in Villa Elise (Frans Musinstraat 27-29). Dirk Ooms was reeds eerder te gast op het belle-époquefeest. Dit keer brengt hij samen met Bernard Dewulf een verrassend programma voor viool en piano.
Initiatie Absint in Villa Joseph (Frans Musinstraat 18). Ook reeds vele sterke verhalen gehoord over absint? Ontdek nu de waarheid en de geschiedenis achter de populairste drank van de belle-époque. Opgelet: mogelijkheid om te proeven…
Bal Musette met Marino Punk in de Droge Coo (20.00-22.00 uur) in samenwerking met Vrijstaat O. vzw. Dit jaar is er eindelijk een afterparty! Na een korte dansinitiatie kun je onder begeleiding van onze eigen Belgische accordeonlegende Marino Punk deelnemen aan een echt Bal Musette.
>>

 

Stijn Absinthia (04/24/08 om 11:19:09):

Bedankt voor de tip, Bop, dat staat in men agenda genoteerd.

 

Helfrich (04/24/08 om 12:04:40):

Welke absint?

 

Stijn Absinthia (04/24/08 om 12:33:04):

Dat zegt men er natuurlijk niet bij. De info staat trouwens ook op deze site van Stad Oostende. Kans om jezelf en je gebottelde naamgenoot te promoten?  :)

 

Bop (04/24/08 om 12:37:09):


iets van Devoille, gok ik (associatie Oostende / West-Vlaanderen / Harelbeke...)

 

Helfrich (04/24/08 om 13:19:14):

Misschien iets voor een Vlaams ondernemer in spe om te gaan lobbyen?

 

Bop (04/24/08 om 13:29:46):

Het valt te hopen dat die Vlaamse ondernemer in spe zich niet laat afschrikken door gruwelverhalen over belastingen op niet verdiende inkomsten...

 

Helfrich (04/24/08 om 13:40:24):

Ah, die bewuste belasting betaal ik als werknemer (bijtelling over een auto die alleen nog zakelijk gereden wordt, maar die eerder dit jaar al veel privékilometers heeft gemaakt).

 

Stijn Absinthia (04/24/08 om 14:10:03):

Helfrich schreef:

Misschien iets voor een Vlaams ondernemer in spe om te gaan lobbyen?


Daarom staat het dan ook in men agenda hé :)

Is er toevallig vorig jaar iemand hier naartoe geweest? Kwestie van te weten of het brocante gedeelte de moeite loont om op tijd te zijn...

 

Stijn Absinthia (04/24/08 om 18:52:10):

En als er nog iemand gaat, kunnen we ook iets afspreken natuurlijk. Ik ga in elk geval met de trein, want parkeren in Oostende is een ramp.

 

Zenzero (04/25/08 om 12:54:52):

Ik neem het in overweging, ik moet overigens wel dit weekeinde in het Brugse zijn en wellicht later, in de meimaand, nogmaals voor 'n familiebezoek.

Is het trouwens niet een te lokale aangelegenheid?

 

Het café